loading...
بورس یار-bourseyar
مطالب امروز


بورس یار-bourseyar


asad بازدید : 113 دوشنبه 09 مرداد 1391 نظرات (0)

دوشنبه 9 مرداد 1391 

بررسی کاهش تولید در شورای سیاست‌گذاری خودرو

گروه خودرو- پس از گذشت حدود شش ماه از آخرین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو ، این شورا با توجه به افت 36درصدی تولید وهمچنین افزایش قیمت‌ها در بازار، امروز اولین جلسه سال 91 را برگزار خواهد کرد. 

 

 دوشنبه 9 مرداد 1391 

مراحل دوم و سوم افزایش قیمت خودرو

گروه خودرو- کمیته قیمت‌گذاری خودرو طی چند روز آینده قرار است باردیگر تشکیل جلسه دهد تا در مورد افزایش قیمت خودروهای داخلی تصمیم‌گیری کند، این در حالی است که ظاهرا تمام شرکت‌های خودروساز کشور درخواست افزایش قیمت خود را به این کمیته ارسال کرده‌اند.
البته گفته می‌شود هنوز مدارک برخی خودروسازان تکمیل نبوده و اعداد و ارقام ارسالی آنها در مورد درآمد و هزینه، نتوانسته مسوولان کمیته قیمت‌گذاری را برای تشکیل جلسه بابت تعیین قیمت‌های جدید قانع کند. با این حال، این هفته یا هفته آینده، کمیته قیمت‌گذاری میزبان خودروسازان کشور خواهد شد تا اگر دلایل و مدارک آنها قانع‌کننده و کامل بود، نسبت به افزایش قیمت محصولاتشان اقدام شود.
 

 

 دوشنبه 9 مرداد 1391 

ابلاغ بخشنامه پرداخت تسهیلات دو هزار میلیاردی به بانك‌هاي عامل

سنا- مدیر امور سهام گروه خودروسازی سایپا گفت: بانك مركزی بخشنامه مربوط به پرداخت تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی را براي اجرا، به بانك های عامل ابلاغ كرده است. 
مجید سوری افزود: در پی ابلاغ بخشنامه پرداخت این تسهیلات به بانك‌ها، هم‌اكنون فرآیند اداری به‌ منظور دریافت این وجه درحال انجام است، اما این فرآیند به هر حال زمانبر خواهد بود. 

 

 دوشنبه 9 مرداد 1391 
جهان‌خودرو 
نقص فنی در مدل تریبیوت مزدا

مزدا برای رفع نقص فنی 217 هزار و 500 دستگاه از خودروی مدل تریبیوت، ساخت سال‌های 2001 تا 2008 فراخوان داد. این مدل‌ به موتور 3 لیتری V6 و سیستم تثبیت سرعت مجهزاست.
مشکل آنجاست که اگر راننده پدال گاز را تا آخر بفشارد، در برخی موارد ممکن است سیم گاز که از زیر پوشش پلاستیکی موتور عبور می‌کند به آن بچسبد و دریچه سوخت خودرو باز بماند. نمایندگی‌های فروش مزدا برای رفع این مشکل بست‌های جدیدی روی موتور نصب می‌کنند تا فاصله میان موتور و محفظه پلاستیکی محافظ آن را افزایش دهند. مدل تریبیوت را شرکت فورد برای مزدا ساخته که خود چندی پیش برای جمع‌آوری تعداد زیادی از خودروهای مدل اسکیپ، به دلیل بروز نقص فنی دیگری، فراخوان داده بود.
 

 

 دوشنبه 9 مرداد 1391 

بریتانیایی‌ها به ژاپنی‌ها اطمینان دارند

مردم بریتانیا به خودروهای تولید ژاپن بیش از هر خودروی دیگری اطمینان دارند. براساس نتایج نظرسنجی مجله ?What Car تویوتا، هوندا و لکسوس در صدر این فهرست هستند، سوزوکی و سوبارو در رده‌های چهارم و پنجم، و مزدا و میستوبیشی به همراه هیوندای، ساخت کره، مشترکا در رده ششم. از نتایج عجیب این نظرسنجی اینکه بریتانیایی‌ها به لندرور، ساخت انگلستان و خودروهای لوکسی چون آئودی، جگوار و مرسدس چندان اعتماد ندارند و آنها را در میان بدترین‌ها انتخاب کرده‌اند.
چاس هلت، سردبیر مجله ?What Car، می‌گوید: «سازندگان ژاپنی از این نظر بسیار موفق عمل کرده‌اند و این هفتمین سال پیاپی است که هوندا در صدر اتومبیل‌های مطلوب بریتانیایی قرار می‌گیرد.» بر اساس آنچه این مجله منتشر کرده تنها 10 درصد امکان دارد که یک خودروی هوندا طی عمر مفیدش، 3 تا 10 سال، دچار نقص فنی یا هر نوع اخلال در کارکرد شود، در حالی که این رقم برای خودروی شورولت 22 درصد و برای لندرور چیزی حدود 70 درصد است. 

 

 دوشنبه 9 مرداد 1391 

کاهش سود رنو در نیمه اول امسال

شرکت فرانسوی رنو در بیانیه‌ای اعلام کرده در پی بحران مالی اروپا و کاهش تقاضا در نیمة اول امسال 39 درصد سودش را از دست داده است.
فروش رنو در این مدت در حدود 786 میلیون یورو بوده که در مقایسه با سال قبل،‌ یک میلیارد و 25 میلیون یورو،‌کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد. با این وصف رنو همچنان خوشبین است که در مقایسه با سال قبل، امسال خودروی بیشتری بفروشد. بر اساس پیش‌بینی‌های این شرکت فرانسوی تقاضا برای رنو در سطح اروپا 7 درصد و در فرانسه 11 درصد کاهش خواهد یافت.
 

 

 دوشنبه 9 مرداد 1391 

بازار داخلي


 

 دوشنبه 9 مرداد 1391 
رويداد 
مذاکره با رنو براي توليد تندر شاسی بلند

ايكوپرس- وانت تندر90 و سواري تندر90 مجهز به دنده اتوماتيک تا پايان سال جاري به بازار عرضه خواهند شد.
محمدرضا معتمد معاون مديرعامل در توليد تندر90 ايران خودرو، با اعلام اين خبر گفت: پروژه وانت تندر تاکنون 70درصد پيشرفت کرده و نمونه آزمايشي آن در شهريور ماه سال جاري توليد مي‌شود.
 

 

 دوشنبه 9 مرداد 1391 

بيشترين شكايت از خودروسازان مربوط به كدام حوزه است؟

ایسنا- روزانه حدود 40 شكايت از عملكرد خودروسازان در حوزه‌هاي فروش و خدمات پس از فروش خودرو به سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان ارسال مي‌شود. 
اگرچه در سال‌هاي اخير قوانين مختلفي به‌ويژه قانون ارتقاي كيفيت خودرو و خدمات پس از فروش خودرو به تصويب رسيده و به خودروسازان ابلاغ شده است، ولي با اين حال مصرف‌كنندگان ايراني باز هم از عملكرد خودروسازان داخلي چندان خرسند نيستند.
 

 

 دوشنبه 9 مرداد 1391 

آغاز ثبت نام طلایی محصولات ایران‌خودرو

ایکوپرس- محصولات ایران‌خودرو با حداکثر سود 30 وحداقل 20/5 در صد به بازار عرضه می‌شود. 
موعد تحویل خودروهای قابل عرضه ایران خودرو در این طرح اسفند ماه سال 91، شهریور ماه سال 92، 93 و 94 خواهد بود، به طوری که متقاضیان می‌توانند به دو روش یعنی مبلغ 4 تا 8 میلیون تومان را به صورت پیش‌پرداخت واریز یا علاوه بر پرداخت پیش پرداخت طی مدت باقي‌مانده تا تحویل خودرو مبلغ دیگری را هر دو ماه یک بار پرداخت نمایند.
 

 

 دوشنبه 9 مرداد 1391 

کاهش 31درصدی فروش پژو

خبرگزاری فارس- شرکت پژوی فرانسه با اشاره ضمنی به زیان خود از تحریم‌ها علیه ایران تصریح کرد تحت تاثیر این تحریم‌ها فروش سی‌کی‌دی این شرکت در نیمه نخست ۲۰۱۲ با کاهش 1/31

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
هدف ما ارائه اخبار و مطالب علمی در زمینه سرمایه گذاری می باشد. ID Telegram: Mohsen_seddighi
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شاخص بورس در ششماهه دوم 92 چگونه عمل خواهد کرد
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2907
  • کل نظرات : 146
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 46
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 188
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 899
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 45
  • بازدید ماه : 8,735
  • بازدید سال : 57,086
  • بازدید کلی : 599,022
  • کدهای اختصاصی