loading...
بورس یار-bourseyar
مطالب امروز


بورس یار-bourseyar


asad بازدید : 220 چهارشنبه 21 دی 1390 نظرات (0)


گروه بنگاه‌ها- مديرعامل شركت سرمايه‌گذاري غدير ضمن اعلام برگزاري زودهنگام مجمع سالانه، از افزايش 10 درصدي پيش‌بيني سود سال مالي 90 خبر داد.

 

مهندس غلامعلي كياني در نشست مطبوعاتي روز گذشته در جمع خبرنگاران بازار سرمايه به تشريح عملكرد سال مالي 90 پرداخت و افزود: در اين سال توانستيم سرمايه شركت را از 600 ميليارد تومان به يك‌هزار و 200 ميليارد تومان افزايش دهيم كه در هفته نخست بهمن‌ماه اوراق سهام اين افزايش سرمايه يكصد درصدي منتشر مي‌شود.
وي با اشاره به اين مطلب كه مجمع سال مالي 90 «غدير» در 29 يا 30 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد، اعلام كرد: به تمامي شركت‌هاي زيرمجموعه خود اعلام كرديم تا هر چه سريع‌تر حسابرسي صورت‌هاي مالي خود را به پايان رسانده و مجامع را زودتر برگزار كنند؛ به طوري كه اين تسريع در برگزاري مجامع، براي نخستين بار در تاريخچه فعاليت سرمايه‌گذاري غدير به ثبت خواهد رسيد. 
مهندس كياني هدف از اجراي اين برنامه را اداي تعهد نسبت به سهامداران عنوان كرد و گفت: قصد داريم تا قبل از برگزاري مجمع سالانه به عرضه 5 درصدي از سهام «نفت و گاز پارسيان» نيز اقدام كنيم.
او افزود: اين عرضه در دهم بهمن‌ماه صورت مي‌گيرد. وي با اشاره به اين مطلب كه نبايد فرصت‌ها را از دست داد و هر آن كه احساس مي‌شود كاري به نفع سهامداران بايد به انجام برسد بايد به آن سرعت داد، اظهار كرد: عرضه نفت و گاز پارسيان به گونه‌اي خواهد بود كه هم از نظر قيمت براي سهامداران جذاب باشد و هم منفعت كل بازار سرمايه را مدنظر قرار گيرد.
سياست تقسيم سود 90؛ حداكثر ميزان
مهندس كياني از تقسيم كل سود سال 90 خبر داد و تاكيد كرد: از اهداف اصلي غدير تقسيم سود حداكثري است؛ زيرا بر اين باوريم كه بخش عمده‌اي از منابع مالي ما بايد از محلي غير از سرمايه سهامدارانمان تامين شود.
وي افزود: اين امر در راستاي تقويت سهام در بازار است.
كياني در همين باره به برگزاري مجامع شركت‌هاي «پتروشيمي پرديس» و «موتوژن» در 28 دي‌ماه اشاره و خاطرنشان كرد: «پتروشيمي پرديس» مبلغ 550 تومان و «موتوژن» مبلغ 80 تومان سود به ازاي هر سهم ميان صاحبان سهام خود تقسيم خواهند كرد.
وي افزود: به تمامي شركت‌هاي زيرمجموعه اعلام داشته‌ايم كه يك هفته بعد از برگزاري مجمع، سود سهامداران حقيقي را پرداخت كنند. همچنين سود سهامداران حقوقي چهار تا 6 ماه زودتر از موعد هميشه توزيع خواهد شد.
غدير دو هزار ميليارد توماني مي‌شود 
وي ضمن پيش بيني 835 ريال سود به ازاي هر سهم براي سال مالي 91 و تعديل مثبت ده درصدي سود سال 90 (715 ريال به ازاي هر سهم) تصريح كرد: در اين سال مالي بر آنيم تا سرمايه شركت را به ميزان 800 ميليارد تومان افزايش دهيم. همچنين سود سال جاري شركت كاملا عملياتي بوده و از درآمد شش تا هشت هزار ميليارد توماني شركت‌هاي زيرمجموعه حاصل خواهد شد.
كياني افزود: كه در تمامي پروژه‌هاي معدني، پتروشيمي ساختماني و عمراني نگرش بسيار ظريفي داريم تا سرمايه سهامداران را در پروژه‌هاي غيراقتصادي قفل نكنيم و بتوانيم حاشيه سود شركت را تامين كرده و ريسك فعاليت‌ها را به بهترين نحو كنترل كنيم.
عبور از تحريم‌ها
مديرعامل غدير در خصوص عبور از تحريم‌ها به بازآرايي دوباره مسيرها اشاره كرد و افزود: تحريم‌ در روند فعاليت ما ايجاد مزاحمت كرده اما ما را از پا در نياورده است. از آنجايي كه 70 درصد فروش شركت‌هاي زيرمجموعه غدير از طريق صادرات به خارج از كشور صورت مي‌گيرد بنابراين، ارزآوري مجموعه بالا بوده و به تبع آن سود شركت‌ها افزايش يافته كه آثار آن نيز در صورت‌هاي مالي شركت‌ قابل مشاهده است.
وي از ديگر اقدامات انجام شده از سوي غدير در حوزه پتروشيمي را افزايش مالكيت غدير به بيش از 50 درصد در «پالايشگاه نفت تبريز» برشمرد.
وضع معادن
كياني به آخرين وضعيت معادن طلاي زرشوران و گهرزمين اشاره كرد و گفت: با هدف تقويت پرتفوليوي غدير در دو بخش معادن و صنايع معدني اقدام به تاسيس شركتي به نام طلاي زرشوران كرده‌ايم كه 40 درصد آن متعلق به غدير و 60 درصد آن هم به بانك صادرات اختصاص دارد؛ اما ما از مسوولان بانك صادرات درخواست افزايش سهم غدير در اين شركت كرده‌ايم تا عمليات معدن تسريع شود.
«كياني» در رابطه با معدن گوهرزمين هم تصريح كرد: پيش از اين، 22 درصد از سهام اين معدن را خريداري كرده بوديم اما متاسفانه ايميدرو در اقدامي غيراصولي اقدام به برگزاري مناقصه‌اي در مورد اين معدن كرده بود كه خوشبختانه دو روز پيش موفق به دريافت حكم توقف اين اقدام شديم و آن را روي ميز رييس ايميدرو گذاشتيم؛ زيرا اين معدن از طرف سازمان خصوصي واگذار شده بود و اقدام ايميدرو خلاف قانون اصل 44 و سياست‌هاي اقتصادي است.
وي در پايان به فعاليت‌هاي غدير در حوزه حمل و نقل ريلي اشاره كرد و گفت: در يك شركت ريلي نيرو با برخورداري از يك‌هزار و 500 واگن سرمايه‌گذاري كرده‌ايم و در آينده سهم خود را در اين شركت افزايش مي‌دهيم.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
هدف ما ارائه اخبار و مطالب علمی در زمینه سرمایه گذاری می باشد. ID Telegram: Mohsen_seddighi
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شاخص بورس در ششماهه دوم 92 چگونه عمل خواهد کرد
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2907
  • کل نظرات : 146
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 46
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 197
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 377
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,276
  • بازدید ماه : 3,284
  • بازدید سال : 51,635
  • بازدید کلی : 593,571
  • کدهای اختصاصی