loading...
بورس یار-bourseyar
مطالب امروز


بورس یار-bourseyar


asad بازدید : 76 یکشنبه 19 خرداد 1392 نظرات (0)
مصوبات مجمع "فملی"
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت ملی صنایع مس ایران طی روز جاری با حضور اکثریت سهامداران رسمیت یافت. 

براساس گزارش بورس نیوز، هیأت رییسه مجمع تقسیم 102 تومان سود نقدی به ازای هر سهم را به تصویب رساند.

همچنین انتخاب روزنامه دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی و مؤسسه حسابرسی هشیار ممیز به عنوان حسابرس قانونی و مؤسسه حسابرسی ره بین به عنوان حسابرس علی البدل "فملی" از دیگر مصوبات مجمع بود.

براساس مصوبات مجمع امروز "فملی" سازمان توسعه و نوسازی معادن معدنی ایران ، صندوق بازنشستگی کارکنان شرکت ملی صنایع مس ایران ، شرکت صندوق بازنشستگی ، شرکت سرمایه گذاری استان تهران ، شرکت سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان بعنوان اعضای هیأت مدیره برای دو سال انتخاب شدند.

هم اکنون نیز جلسه مجمع فوق العاده سهامداران پیرامون تصمیم گیری برای افزایش سرمایه 100 درصدی این شرکت بورسی در حال برگزاری است. 


حاشيه‌ سود ۴۲ درصدی و رشد ۱۹ درصدی درآمدحاشيه‌ سود ۴۲ درصدی و رشد ۱۹ درصدی درآمد
افزايش 19 درصدي درآمد و حاشيه سود عملياتي 42 درصدی از يك سو و توسعه زيرساخت هاي ارتباط با مشتري و توسعه‌ بازار محصولات جديد از سوي ديگر، از دستاوردهاي همکاران سيستم در سال ۱۳۹۱ اعلام شد.
کالسیمین قهرمان صنعت کشور برای دومین سال متوالیکالسیمین قهرمان صنعت کشور برای دومین سال متوالی
تقدیر سه ستاره تعالی سازمانی، صادر کننده نمونه استانی، قهرمان صنعت کشور برای دومین سال متوالی، جایزه جهانی تعالی کسب و کار از مادرید اسپانیا، اخذ تندیس نشان عالی مدیریت و ... گوشه ای از افتخارات مجموعه کالسیمین می باشد.
ابوریحان 1100 ریال سود تقسیم کردابوریحان 1100 ریال سود تقسیم کرد
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی ابوریحان (سهامی عام) رأس ساعت 10:00 روز شنبه مورخ 90.03.04 درمحل سالن مطالعات و بهره وریمنابع انسانی با حضور اکثریت آراء سهامداران برگزار شد.
افزایش صادرات  استراتژی دوده صنعتیافزایش صادرات استراتژی دوده صنعتی
استراتژی شرکت، حضور پررنگ در بازار داخلی، حفظ و ارتقاء سهم بازار داخلی، افزایش صادرات و استراتژی نهایی بقاء از طریق بهینه سازی قیمت تمام شده و تداوم سوددهی شرکت با انجام پروژه های متعدد کاهش هزینه می باشد.
سلامت و سرعت، دو استراتژی مهم بانک گردشگریسلامت و سرعت، دو استراتژی مهم بانک گردشگری
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بانک گردشگری(سهامی عام) رأس ساعت 9:00 روز پنج شنبه مورخ 1392.02.26 درمحل هتل اسپیناس با حضور حدود 80 درصد سهامداران برگزار شد.
كدخبر: ۹۷۷۰۱
تاريخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸
print نسخه چاپي
send ارسال به دوستان
در گفتگو با عضو هیأت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران بررسی شد:
وضعیت "فملی" در آستانه مجمع
روند تولید و فروش محصولات شرکت ملی صنایع مس ایران طی سال جاری به دو دلیل با افزایش همراه خواهد شد، به گونه ای که از بودجه برآوردی دوره مذکور پیشی خواهد گرفت.
روند تولید و فروش محصولات شرکت ملی صنایع مس ایران طی سال جاری به دو دلیل با افزایش همراه خواهد شد، به گونه ای که از بودجه برآوردی دوره مذکور پیشی خواهد گرفت.

عضو هیأت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این مطلب پیرامون روند تولید و فروش محصولات طی سال جاری در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: افزایش موجودی اول دوره ناشی از توقف چند ماهه صادرات محصولات توسط وزارتخانه طی سال گذشته و در نتیجه انتقال برنامه فروش آنها به سال مالی جاری را می توان به عنوان عاملی برای افزایش مقدار فروش محصولات طی سال جاری دانست.

محمدجواد شیخ در بیان عامل دوم افزود: علاوه بر مطالب عنوان شده در بودجه سال جاری افزایش با اهمیت نرخ فروش محصولات برآورد نشده حال آنکه با توجه به وضعیت قیمت های حهانی می توان گفت رشد نرخ فروش داخلی و خارجی محصولات طی سال جاری چندان دور از ذهن نخواهد بود.

وی پیرامون برآورد سود 960 ریالی برای سال مالی جاری و احتمال تعدیل مثبت آن ابراز داشت: با توجه به عملکرد 12 ماهه سال گذشته "فملی" و نزدیکی سود محقق شده 135 تومانی آن به سود برآوردی دوره مذکور می توان گفت که پیش بینی سود سال جاری با نگرشی محتاطانه انجام نپذیرفته، به گونه ای که این شرکت تعدیل های زیادی برای امسال نخواهد داشت. هرچند که احتمال تعدیل مثبت سود هر سهم پس از عملکرد سه ماهه اول سال جاری دور از انتظار نیست.

این مقام مسئول پیرامون طرح های عمده در دست اجرای شرکت بیان کرد: طرح های توسعه ای "فملی" شامل پروژه های تغلیظ و افزایش ظرفیت ذوب و پالایش است که در نیمه دوم سال مالی 93 به بهره برداری خواهند رسید. برهمین اساس اثرات بهره برداری از طرح های مذکور در بودجه سال جاری لحاظ نشده است.

عضو هیأت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: اجرای طرح های عمده در دست اجرای شرکت موجب افزایش ظرفیت تولید از 600 هزار تن به بیش از یک میلیون تن خواهد شد.

محمدجواد شیخ در خصوص فروش خارجی 41 درصدی شرکت تصریح کرد: محصولات شرکت به کشورهای اروپایی، آسیای جنوب شرقی، هند و چین صادر می شود و درآمدهای حاصل از آن با نرخ ارز بیش از نرخ اتاق مبادلات ارزی در حساب ها و صورت های مالی شرکت تسعیر می شود.

وی در ارتباط با برنامه افزایش سرمایه شرکت نیز گفت: افزایش 100 درصدی سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در دست اجرا است، به گونه ای که پیش بینی می شود این برنامه طی سال جاری به مرحله اجرا درآید.

این مقام مسئول در ارزیابی وضعیت صنعت فلزات اساسی ابراز داشت: با توجه به تحریم شرکت های پتروشیمی توسط آمریکا و انتشار خبرهایی در این زمینه، به نظر می رسد که بار دیگر اقبال فعالان بازار به سوی صنعت فلزات و نیز گروه معدنی روانه شود. چراکه این صنعت در صورت برطرف شدن موانع بوجود آمده در آن همچون مسائل حقوقی و دولتی و نیز بهره مالکانه معادن از پتانسیل خوبی برای رشد سودآوری برخوردار هستند.

عضو هیأت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران در خاتمه پیرامون برنامه تقسیم سود در مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران گفت: این مجمع روز شنبه مورخ 18 خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد که پیشنهاد اولیه تقسیم سود حاکی از تقسیم 50 درصدی سود خالص بوده حال آنکه به دلیل برنامه افزایش سرمایه شرکت از محل آورده های نقدی و مطالبات حال شده احتمال افزایش این درصد می رود. 


 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
هدف ما ارائه اخبار و مطالب علمی در زمینه سرمایه گذاری می باشد. ID Telegram: Mohsen_seddighi
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شاخص بورس در ششماهه دوم 92 چگونه عمل خواهد کرد
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2907
  • کل نظرات : 146
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 46
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 121
  • بازدید امروز : 378
  • باردید دیروز : 600
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 2,796
  • بازدید ماه : 7,528
  • بازدید سال : 55,879
  • بازدید کلی : 597,815
  • کدهای اختصاصی